Word jij wel eens gek van de pijn

Word jij wel eens gek van de pijn?

Pijn die:

• door je benen en of armen trekt?
  • de hele dag zeurt?
  • zo fel en hevig is dat je het liefst wilt schreeuwen
  • je laat merken dat je toch te veel hebt gedaan?

Kortom: pijn die je leven beheerst, elke dag weer. Ervoor zorgt dat je niet kunt doen wat je zo graag wilt.

Je hoeft niet gek te worden van de pijn!

Je kan er wat aan doen wanneer je dat echt wilt, namelijk ont- spannen, beweging/sporten.

Ontspannen is heel belangrijk wanneer je pijn ervaart. Door je te ontspannen worden er in het lichaam feelgood stofjes aangemaakt waardoor jij de pijn minder tot niet ervaart en lekkerder in je vel komt te zitten. Dit geeft je ook meer energie. En je kunt meer aan.

Beweging en sporten

Door stap voor stap in beweging te komen. Wanneer je helemaal niet gewend bent te bewegen ga dan beginnen met elke dag 5 à 10 minuten te wandelen en dit langzaam op te bouwen maar langer wandelen en te gaan sporten. Later kan je dat nog uitbouwen naar gericht trainen mocht je dat willen.

Voeding

He wat zeg je nu? Letten op je voeding bij pijn?
Jazeker, voeding is van invloed op pijn. Door voeding te eten die niet bij jou past, dus die je niet op kunt nemen en/of verteren of die ontstekingsbevorderend is, zoals bijvoorbeeld suikers, of veel en verkeerde koolhydraten heeft dat invloed op je lipoedeem. Je gaat dan laaggradige ontstekingen ontwikkelen die stijfheid en pijn in de gewrichten geven.

Wat gaat het je geven?

Door deze pijlers te integreren in jouw leven kom je in balans en zul je minder pijn ervaren. Je krijgt meer energie, meer zelfvertrouwen en een betere huid. Je kan dan ook veel meer aan. Kortom je kunt weer genieten van het leven! Dat is wat ik jou gun!

Hoelang wil jij nog pijn hebben?